Reklama:

GRY MMO 3D
GRY MMO 2D
GRY MMOFPS
GRY SPORT MMO
RACING MMO
Użytkowników Online
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 20,686
Najnowszy Użytkownik: ~dusqa22
Ostatnie Artykuły
Naviage
Shadowland Online
TransForce
LaYa Online
Krew Bogów


World of WarCraft

Fenomen World of Wacraft jest dosyć trudny do ogarnięcia. Produkcja ma już swoje lata, od samego początku w usłudze P2P, a wciąż świetnie się trzyma? Recepta? Do końca nieznana, jednak postanowiłem zagłębić się w wiele czynników, które razem tworzą świetną całość, czyli właśnie WoW’a, który do dzisiejszego dnia jest uznawany za króla MMORPG’ów. Już od dawna zwiastuje się jego koniec, a tutaj co rusz Blizzard wydaje nowy dodatek i odnosi ogromne sukcesy. Wciąż liczba abonentów utrzymuje się w granicach dziesięciu MILIONÓW! Niesamowity wynik, nieprawdaż? Zdjąć go z tronu już miało Star Wars: The Old Republic, a później Guild Wars 2, jednak żadnemu z nich się nie udało. Co przyniesie nam przyszłość? Tego nie wiemy, jednak jestem pewien, że dopóki Blizzard sam nie zamknie serwerów World of Wacraft, on będzie się trzymał w najlepsze.

World of Warcraft Screenshot

CONTENT – END-GAME

Prawdziwym fenomenem jest content tej gry, jej zawartość, ogromna ilość lokacji, dungeonów, battlegroudnów, itemów, klas... I można by tak wyliczać w nieskończoność. Produkcja tworzona przez praktycznie ponad dziesięć lat musi mieć ogromną zawartość i rzeczywiście ją ma. Każdy wchodzący dodatek dodawał szereg funkcji, a do tego wchodzące pomiędzy nimi update’y naprawdę potężnie rozwijały tę grę. Ilość misji do wykonania, rzeczy do odkrycia jest niespotykana, jak na MMORPG’i. Jest to jeden z największych plusów World of Warcraft, bo w tej produkcji po prostu nie jest dane nam się nudzić. Możemy zdobywać poziomy doświadczenia przez masę róznych sposobów, jedni lubią wykonywać zadania, zatem będą wykonywać OGROMNĄ ilość misji, Ci co wolą grind, pójdą na dungeony, których ich również jest wiele. Kochasz PvP? Będziesz nabijał doświadczenie za sprawą battlegroundów, a dla osób niezdecydowanych pozostaje balans pomiędzy tymi wszystkimi rzeczami.

World of Warcraft Screenshot

Aby opisać całą zawartość tej produkcji potrzebowałbym całą masę czasu, dlatego też ogromne ukłony w stronę wszystkich Wiki, które uporządkowywuję wszelkie informacje na temat zmian w Azerothcie. Inną ważną sprawą jest fakt, że tak naprawdę w WoW’ie prawdziwa zabawa zaczyna się po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia, gdzie w wielu grach, jak np. Guild Wars 2 ta zabawa właściwie się kończy. Mamy do dyspozycji ogromną ilość raidów, aby zdobyć legendarne przedmioty, zdobywanie achievementów, zabawę w PvP (zdobywanie coraz to nowszych tierów), crafting i wiele, wiele innych. Uwierzcie, że dochodzące nowe zmiany w WoW’ie zachęcają nas do robienia coraz to nowszych rzeczy. Do tego pozostaje robienie eventów, które są niezwykle często, jednak to o nich nieco później. End Game w tym tytule jest ogromnie rozbudowany, a gdy komuś znudzi się, może założyć nową postać i od nowa nabijać poziomy doświadczenia, a liczba ras, jak i klas jest naprawdę ogromna, dlatego ogarnięcie tego wszystkiego zajmie ogromną ilość czasu.

World of Warcraft Screenshot

LEGENDARNA GRAFIKA I EVENTY

Oprawa audiowizualna obowiązująca w tej produkcji, właściwie przeszła już do historii. Nikt nie spodziewał się po Warcraftcie 3, że coś takiego może nastąpić – baśniowa, mocno casualowa grafika, właściwie niedopodrobienia, a wiele firm już próbowało to zrobić, a żadnej z niej nie wyszło uzyskanie idealnego efektu (warto napomnieć chociażby Runes of Magic). Twórcy od początku ją dopieszczali, aby teraz otrzymać niesamowity efekt. Wielki przełom, a także fala pochwał na Blizzard spadła w momencie, gdy wprowadzono nową teksturę wody do gry, wtedy wszystkim opadły szczęki, bo wyglądała ona fenomenalnie, jak na moment wprowadzenia tego. Ciężko ją opisać, najlepiej samemu obejrzeć zdjęcia, bądź po prostu zagrać, do czego ogromnie zachęcam.

World of Warcraft Screenshot

Inną istotną sprawą są eventy, które są nieodłącznym elementem świata World of Wacraft. Właściwie od niepamiętnych czasów, bardzo często są one organizowane i cieszą się ogromnym powodzeniem. Właściwie z każdej, nawet najmniejszej okazji pojawiają się one w grze, aby móc celebrować dany dzień razem z WoW’em. Jak to wychodzi Blizzardowi? Muszę przyznać, że znakomicie. Oprócz tego, że można się tam świetnie bawić, są do uzyskania wspaniałe, unikatowe nagrody. Mowa tutaj o różnych itemach, które możemy nałożyć na swoją postać i dają nam bonusy wizualne, tudzież jakieś do naszych statystyk. Najbardziej interesującą okazją jest chyba Halloween, gdzie możemy uzyskać za sprawą różnorodnych eventów masę, przezabawnych przebrań, którymi potem możemy pochwalić się przed znajomymi. Eventy również organizowane są przed przejściami na nowe dodatki, tudzież innymi, podobnymi okazjami. Mają ogromny rozmach i za to trzeba pogratulować Blizzardowi, bo wie jak organizować prawdziwe zabawy.

World of Warcraft Screenshot

RASY, KLASY I ROZWÓJ

Co jakiś czas pojawia się nowy dodatek, a w nim zazwyczaj podniesiony level cap, nowe lokacje, a także rasy i (bardzo często) również klasy postaci. Fani uniwersum Warcrafta bez problemu się w tym połapią i zapewne dla nich nie będzie to nic nowego, jednak dla zwykłego, szarego gracza będzie to ogromne „WOW!”. Naprawdę, World of Warcraft posiada ogromne zaplecze, jeżeli chodzi o zaimplementowane rasy, oraz klasy. Są one interesujące, unikalne, wręcz szalone! Większość klas możemy dowolnie połączyć z dowolną rasą, co czasami wygląda komicznie, jednak nadal szalenie interesująco. Każda z nich posiada własną, unikalną lokację startową, które często powodują opad naszych szczęk, ponieważ są stworzone z niebywałą precyzją. Ale przecież za to płacimy Blizzardowi, prawda? Właściwie w tym momencie nie ma na co narzekać, ponieważ każda osoba znajdzie coś dla siebie. Jest masa klas magicznych, dystansowych, czy krótkodystansowych. Ostatnia z nich, Monk – jest jedną z najczęściej ostatnio wybieranych, nie z faktu, że jest nowa, ale bardzo uniwersalna.

World of Warcraft Screenshot

Kolejną sprawą, która przemawia za sukcesem World of Wacraft jest jego nieustający rozwój. Bardzo często w grze pojawiają się aktualizacje, które oprócz wprowadzania małych poprawek, dodają również nowe, interesujące rzeczy. Oprócz tego, co jakiś czas wydawany jest pudełkowy dodatek, który potrafi bardzo mocno namieszać w świecie gry (wystarczy przypomnieć Cataclysm i jego skutki). Świetną sprawą jest to, że twórcy wciąż dbają i dopieszczają swoją produkcję, która bardzo szybko zbliża się ku doskonałości. Zapewne – znajdzie się osoba, której nie będzie pasowało to, albo tamto, ale naprawdę – na ten moment jest to najbardziej rozwinięte MMO, jakie kiedykolwiek widziałem. Wiele osób krytykuje jednak Blizzarda za wypuszczanie dodatków, które są płatne (i to dosyć sporo), pojawia się masa komentarzy, iż firma chce jak najszybciej nabić sobie dochody, gdyż zbliża się produkcja XXX i ratuje się tym, jednak ja uważam, że nie w tym rzecz. Nie sądzę, aby w ciągu najbliższych kilku lat, World of Wacraft został poskromiony. No, chyba, że wyjdzie Project Titan od Blizzarda i ponownie ich produkt zamiecie na scenie MMORPG’ów.

World of Warcraft Screenshot

MARKETING

Ostatnią sprawą, jaką chciałem poruszyć w drodze do sukcesu World of Warcraft, jest właśnie marketing. Firma Blizzard prowadzi bardzo przyjazną politykę graczowi. O WoW’ie praktycznie ciągle jest bardzo głośno, pojawiają się nawet reklamy telewizyjne z Chuck’iem Norris’em w roli głównej, który swoją drogą nawet wypadł komicznie. Warto również przypomnieć kilka akcji, gdzie np. posiadasz Diablo III otrzymali darmowe Battlechesty, albo przy zakupie rocznego abonamentu, uzyskiwaliśmy właśnie Diablo III za darmo. Do tego dochodzi udostępnienie darmowego, 10-dniowego trialu każdego dodatku, masa zniżek i innych rzeczy. Blizzard również wystawił na sprzedaż za kilka dolarów mounta, z którego cały dochód został przekazany na cele charytatywne. Po pewnym czasie pojawił się również nieograniczony trial do 20 poziomu postaci, mimo pewnych ograniczeń, można naprawdę porządnie wypróbować tę produkcję.

World of Warcraft Screenshot

Jestem naprawdę dumny z tego, co robi Blizzard. Wkłada wiele serca w promocję ich tytułów i naprawdę robi to porządnie. Ma się czym chwalić i robi to w należyty sposób. Cieszy mnie również fakt, że nie żeruje na graczach, a wręcz przeciwnie – gracze sami lepią się do ich firmy. Blizzard stał się pewnego rodzaju marką, który gwarantuje naprawdę udany produkt.

World of Warcraft Screenshot     

REASUMUJĄC

Ciężko napisać kilka zdań, dlaczego World of Warcraft odniósł taki sukces. Na to składa się wiele czynników, niektóre z nich przedstawiłem powyżej, niektóre nie. Myślę jednak, że Blizzard w idealnym momencie wypuścił swój produkt na rynek i miał ogromną ilość czasu, aby praktycznie bezkonkurecyjnie dopracować swój tytuł – to właśnie się im udało i dzisiaj mogą cieszyć się liczbą ponad dziesięciu milionów aktywnych abonentów. Osobiście co jakiś czas wracam tej produkcji, średnio kilka razy do roku przyciąga mnie do siebie, głównie za sprawą wprowadzonych jakichś nowości. To prawda, nie mogę powiedzieć, że ta gra się nie nudzi, bo potrafi zbrzydnąć, zresztą jak wszystko, jednak ma w sobie „to coś”, do czego bardzo często warto wracać.

Wydawca: Blizzard Entertainment
Gatunek: Fantasty
Kategorie wiekowe:
Odnośniki:
Oficjalna Strona: http://www.worldofwarcraft.com
Polska Strona: http://wow-space.info/
OS: Windows, Mac OS X
Wymagania:
DirectX 9.0c
Procesor: 2,4 GHz
Pamięć RAM: 2 GB
Karta Graficzna: 128 MB
Dysk Twardy 20 GB
Inne: Mysz, Klawiatura, Głośniki
Plusy: + Piękna grafika
+ Mało dzieci
+ Wspaniali koledzy
+ Zabawa na długie godziny
+ Ciekawy system craftingu i skilowania
Minusy: - Brak
Rozmiar Pliku Instalacyjnego: Kilkanaście GB
Video:

Autor: | Data: 15/02/2013 11:52

Oceń grę:




Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Logowanie
 Nazwa Użytkownika

 Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Statystyki:
statystyka
TOP50 Gier MMORPG