Wells fargo online podnikání http://lekarnuonline.com/ formulář souhlasu rodičů lékařské

Reklama:

GRY MMO 3D
GRY MMO 2D
GRY MMOFPS
GRY SPORT MMO
RACING MMO
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 58,379
Najnowszy Użytkownik: ~Aileenbxr
Ostatnie Artykuły
Naviage
Shadowland Online
TransForce
LaYa Online
Krew Bogów


WOW vs. Lineage 2

WOW vs. Lineage 2

W poprzednim felietonie pisałem o gigancie gier MMORPG. Teraz warto wspomnieć o chyba jego największym konkurencie jakim jest gra Lineage 2. Zaczniemy od podstaw. Lineage 2 to kontynuacja Lineage'a. Ta gra należy do tego samego gatunku co słynny World of Warcraft, czyli MMORPG. Powstała ona dosyć dawno, bo jej premiera w Polsce odbyła się 29 listopada 2005 roku i mimo jej 'wieku' nadal jest uważana za jedną z najbardziej znanych i cenionych gier historii MMO. Podobnie jak w WOW'ie przenosimy się do świata fantastycznego, który jest podzielony na trzy główne, najważniejsze krainy: Elmore, Aden oraz Gracia.

Nie chcę zanudzać historią gry, co nie znaczy, że nie jest interesująca, może powiem tylko najważniejsze rzeczy. W świecie gry wszystkie królestwa (3) walczą o władzę na świecie. Kraina Aden została założona przez młodego króla Raula, który zaprzestał wojnie domowej, ugasił jej żar i doprowadził do pokoju. Tyle jeśli chodzi o historię. Przeczuwam, że wielu z was w ogóle to nie interesuje, mam na myśli historię. Zatem przejdźmy dalej. W tym felietonie będę często porównywał Lineage'a 2 do WoW'a. Teraz niektórzy powiedzą, że mógłbym to zrobić w jednym felietonie, ja nie zrobiłem tak, bo mam dużo do powiedzenia na temat obu gier. Wróćmy do tematu. Gdybyśmy kupili grę wcześniej i chcieli sobie zagrać musieli byśmy zapłacić podobnie jak w WOW'ie. Jednak od pewnego czasu gra stała się darmowa, co w przeciągu miesiąca powinno przyciągnąć ludzi do gry. Ostatnio nie grałem, więc nie jestem pewien czy wszystkie serwery są darmowe. Zatem kupujemy grę, robimy konto na stronie internetowej i 'odpalamy grę'.

Teraz pora na stworzenie naszego bohatera (postaci). Tworzenie postaci dzieli się na trzy etapy: wybranie rasy, klasy, podklasy. Zacznijmy od ras. Mamy ich 6 ( człowiek, elf, mroczny elf, ork, krasnolud, kamael). Podobnie jak w WOW'ie w prawie wszystkich rasach mamy płeć męską jak i żeńską. Każda z ras posiada inne statystyki i inne umiejętności na początku gry. Przejdźmy zatem do klas. Jest ich trochę więcej niż ras, bo ich liczba wynosi 8. Należą do nich takie klasy jak: rycerz, wojownik, rogue, łucznik, czarodziej, summoner, enhanter oraz uzdrowiciel. Warto powiedzieć co nie co o tych klasach. Zacznijmy od rycerza. Jest on takim 'czołgiem' w party ( grupie), podtrzymuje duże, wielkie ilości szkód oraz może utrzymywać uwagę wroga, aby wtedy inne klasy zadawały mu obrażenia. Wojownik tego typu jest Juggernauts w walce. Potrafi wywołać zamieszanie w obozie wroga, czynić spore obrażenia ze swoich ciężkich broni. Rogue jest podobnie jak szelma w 'Last Chaos', jest assasin'em. Można go również porównywać do cichego zabójcy, skrada się, atakuje z zaskoczenia, szybko posługuje się sztyletami, wykorzystuje najsłabsze punkty przeciwnika. Łucznik, jak wiadomo jego największym atutem są łuki, rzadziej kusze. Czasami taki niewinny wróg może zaskoczyć. Wizard- co tu można powiedzieć? Nosi magiczne szaty, bronie magiczne, które zadają więcej obrażeń magicznych niż fizycznych. Summoner jest odpowiednikiem szefa. Co to znaczy? Zatrudnia zwierzęta domowe, które mu później służą w walce. On najczęściej stoi z tyłu i nimi zarządza. Jednak tu powiem może coś sprzecznego: jest bardzo dobry na solo. Ubiera się podobnie jak wizard. Enhanter jest trochę podobny do czarodzieja. Pełni w grupie sporo funkcji: światło, uzdrowienie, niszczenie. Uzdrowiciel jest bardzo potrzebny w każdej grupie. Jego zadaniem jest utrzymywanie siebie i członków grupy przy życiu, za pomocą czarów i umiejętności magicznych. Jeśli chodzi o podklasy, nie będę ich wymieniał i opisywał. Powiem wam tylko, na którym poziomie wybieramy podklasy. Tak naprawdę sam nie wiem, bo nie doszedłem do tego momentu w grze, ale wiem od kolegi, że jest to poziom 75.

Teraz przejdźmy do rozgrywki. Rozgrywka zaczyna się w lokacjach startowych każdej z klas, jednak tak już jest, że wszyscy szybko przenoszą się na główny kontynent , gdzie toczy się czasami cała gra. Jeszcze może powiem trochę o świecie w Lineage 2. Co tu dużo mówić, jest ciekawie. Świat jest zróżnicowany, występują góry, lasy, równiny, pustynie, morza i oceany. Nie brak tutaj jaskini. Oczywiście z tego co pamiętam, mogło się coś zmienić. Wróćmy tak naprawdę do pierwotnego tematu. Podobnie jak w World of Warcraft na początku udajemy się albo po zadanie (questa) albo na polowanie. Jeśli chodzi o polowanie jest wiele moobów (zwierząt czy potworów) do zwalczania. W grze mamy interesujące zadania, które zawierają różne treści np. jak pokonanie dużego bossa. Skoro jesteśmy przy questach i polowaniu, co się wiąże z expem( doświadczeniem). Maksymalny lvl postaci wynosi...99. Jednak to się wszystko zmienia wraz z czasem.

Kto wie czy teraz czasem nie wychodzi kolejny dodatek czy aktualizacja lub czy teraz twórcy gry o tym nie myślą, aby zmienić poziom maksymalny w grze? Jednak my nie będziemy bawić się w jasnowidza. Przejdźmy do kolejnego tematu, czyli do tematu ulepszania. Możemy ulepszać bronie, zbroje i wiele innych, mniejszych przedmiotów. Do ulepszania są nam potrzebne specjalne zwoje. Dla broni jest inny zwój oraz dla zbroi inny: dla broni( Enchant Weapon), natomiast dla zbroi (Enchant Armor). Zazwyczaj wszystkie, no prawie wszystkie przedmioty mogą być ulepszone do +3 bez żadnych konsekwencji, natomiast dalej trzeba liczyć na własne szczęście lub na los (podobnie jak w Last Chaos). Inaczej jest z pancerzami, bezpiecznie są ulepszane do stanu wartościowego +4. Tutaj pojawia się takie uatrakcyjnienie gry, srebrzysty blask. Pojawia się on na broni czy zbroi jeżeli ma ona stan przynajmniej +4, im wyższe ulepszenie tym świeci się mocniej. To może być również argument, aby przechwalać się tym blaskiem przed kolegami lub po prostu nieznanymi ludźmi. Jednak nie zawsze wszystko jest dobrze. Często jest tak, że gdy już mamy san +4, coś na skusi, aby spróbować na +5, +6 itp. Tutaj już nie ma granicy bezpieczeństwa, pewności powodzenia próby ulepszenia. Jeżeli się nam nie uda, broń czy zbroja się rozpadnie na kryształy, tylko, że o mniejszej wartości. Jednak jest na to sposób. Są jeszcze bardziej specjalne zwoje, które przydają się przy próbie ulepszania przedmiotu już po granicy bezpieczeństwa (Blessed Scroll Enchant weapon- dla broni, Blessed Scroll Enchant Armor- dla zbroi). Tutaj kończymy temat ulepszania.

Mam jeszcze wiele rzeczy do powiedzenia, a nie wiem czy starczy mi tematu. Teraz umiejętności. Poszczególne rasy i klasy posiadają ponad 50 różnych umiejętności, które się udostępniają wraz z w poziomem postaci. Dzielimy je na : aktywne i pasywne. Każda postać uczy ich się poprzez czytanie ksiąg oraz wizyt u mistrza. W grze mamy takie coś jak karma, czyli taki system karny. Za złe postępowanie, uderzenie kogoś, rzucenie klątwy czy czarów, przeszkadzanie komuś otrzymujemy ujemne punkty (wiem, że to nie na temat ale podobnie jest w fallout 3). Handel w grze jest rozwinięty. Podobnie jak w WOW'ie są sklepy stworzone przez NP jak i prawdziwych graczy, grających w fantastycznym świecie. Warto kupować w tych sklepach, gdzie sprzedają prawdziwi ludzie, którzy często swoje cenne przedmioty zyskują w podczas podróży. Gdy jest duży świat, warto pomyśleć o środku transportu. Oczywiście można podróżować pieszo, jednak to może zająć sporo czasu. Można też kupić sobie mounta (zwierze), które poruszają się z większą prędkością. Do wyboru mamy między innymi wilka, smoka i konia. Istnieje również możliwość przemieszczania się poprzez morze czy ocean. Statki pływają miedzy najważniejszymi i największymi miastami. Chociaż jest również droga nadziemna, poprzez statki, balony powietrzne.

Warto również wiedzieć, że możemy tworzyć bronie i zbroje za pomocą odpowiednich przedmiotów. Teraz przejdźmy do gry grupowej (party). Skład grupy należy dobrze dobrać, aby w każdej grupie nie brakowało np. uzdrowiciela. Grupy tworzy się po to aby pomóc koledze w walce oraz dzielić się przedmiotami zdobytymi podczas polowania. Można powiedzieć innym rodzajem grupy, dużo trwalszym (dużo więcej czasu trwa) jest klan. Zapomniałem o nim opowiedzieć w felietonie o Last Chaos jak i w WOW'ie. Nie wracajmy do przeszłości, skupmy się na tym co jest teraz. Klan musi mieć co najmniej dziesięciu graczy, jednak ta liczba wzrasta. Wraz z wzrastaniem poziomu klanu, może mieć co raz więcej członków, maks. chyba 220.

Teraz przejdziemy do rzeczy, o której myślałem od początku tego felietonu, jednak zanim przejdziemy do 'finału', trochę przygotuje was na to co usłyszycie na koniec. W grze występują walki pvp, co to oznacza? To są walki między pojedynczymi graczami lub kilku osobowymi grupami, chociaż występują również inne, ale o tym za chwilę. Walki pvp mogą być w różnych miejscach np. umówionych przez walczących graczy. Są również specjalne miejsca, a właściwie areny, przeznaczone do takich walk. 'Pora na finał'. Najciekawszym typem walk pvp są walki całych klanów. Najpierw klany umawiają się między sobą, kiedy będą walczyć. Walczą na specjalnych arenach, al istnieją również zamki lub po prostu jakiś teren, który należy do jakiegoś klanu. Właśnie o ten zamek toczy się bitwa między dwoma klanami. Pora powoli kończyć ten 'referat'. Tak jak pisałem na początku: to jest chyba największy konkurent World of Warcraft - Lineage 2.

Autor: | Data: 17/08/2012 20:35

Oceń grę:




Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Logowanie
 Nazwa Użytkownika

 Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Statystyki:
statystyka
TOP50 Gier MMORPG