Wells fargo online podnikání http://lekarnuonline.com/ formulář souhlasu rodičů lékařské

Reklama:

GRY MMO 3D
GRY MMO 2D
GRY MMOFPS
GRY SPORT MMO
RACING MMO
Użytkowników Online
Gości Online: 5
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 58,379
Najnowszy Użytkownik: ~Aileenbxr
Ostatnie Artykuły
Naviage
Shadowland Online
TransForce
LaYa Online
Krew Bogów


Nr 1 w MMORPG - World of Warcraft

Nr 1 w MMORPG - World of Warcraft

Nadszedł czas na najpopularniejszą grę w wielkim świecie gier, grę z gatunku MMORPG. Myślę, że każdy w nią grał, a przynajmniej o niej słyszał. Niedorzeczne dla mnie było by to, żeby fan gier MMO nie wiedział o jakiej grze teraz mowa. Proszę o uwagę. Dla nie znających się lub po prostu nie interesujących się tego typu grami zwracam się: W tym felietonie mam zamiar opisać grę World Of Warcraft. Jak sama informacja nam wskazuje, gra należy do gatunku MMORPG, czyli jest przeznaczona wyłącznie do rozgrywki sieciowej. Akcja tej gry przenosi tysiące, setki tysięcy, a nawet miliony graczy do fantastycznego świata gdzie współpracują lub rywalizują, ale o tym za chwilę.

Wróćmy do tego, czego można się spodziewać w tym felietonie i czego można się doczytać? Zatem, zamierzam opowiedzieć o grze oraz jeśli wystarczy tematu o jej dodatkach, a więc zaczynamy. Pierwszą rzeczą, o której należy wiedzieć, nawet przed zakupem gry, jest fakt, że jest ona płatna. Dokładniej mówiąc płatne są serwery. Nawet jeżeli kupimy grę, aby grać musimy płacić. Możliwe, że są jakieś serwery pirackie, darmowe, ale ja nie zamierzam się tym zajmować. To, że gra jest płatna może trochę odciągać graczy, chociaż mimo tego gra cieszy się popularnością. Przejdźmy do rzeczy, a więc do opisu gry. Będzie on podobny jak w pierwszym moim felietonie, o grze 'Last Chaos'. Gdy zakupimy grę oraz zapłacimy za serwer należy się zarejestrować ( albo wcześniej). Po logowaniu musimy stworzyć swoją postać. Tutaj tworzenie postaci jest bardziej zaawansowane niż w Last Chaos. Tworzenie dzieli się na wybranie rasy oraz klasy. Jeśli chodzi o rasy mamy ich aż 13 (miejmy nadzieje, że to nie będzie pechowe). Wśród ras wyróżniamy: ludzi, orków, krasnoludów, nieumarłych, nocnych elfów, trolów, gnomów, taurenów ( podobni do byków), draenei'ów, krawawych elfów, worgenów, goblinów oraz pandarenów. Do klas zaliczamy: rycerza śmierci, druida, łowcę, maga, paladyna, kapłana, łotrzyka, szamana, czarnoksiężnika oraz wojownika. Teraz należało by opowiedzieć o każdej rasie i klasie co nieco. Przed rozpoczęciem należy dodać, że każda rasa ma inną lokalizację startową, inne miejsce, w którym zaczynamy grę, po stworzeniu postaci. To jest dodatkowe uatrakcyjnienie gry, aby spotkać się z kolegą trzeba do niego pójść.

Warto również powiedzieć o tym, że rasy możemy mieszać dowolnie z klasami, jednak nie każda rasa może występować z klasą w parze! Ostatnią rzeczą do dodania przed opisem, jest to, że do każdej rasy mam dostępną płeć męską jak i żeńską. W końcu przejdźmy do opisu poszczególnych ras: ludzie (stolica: Stormwind City, lokalizacja startowa: Northshire Valley w Elwynn Forest), klasy, które możemy wybrać grając tą rasą: rycerz śmierci, łowca, mag, paladyn, kapłan, druid, rycerz. Orkowie (stolica: Orgrimmar, LS(lokalizacja startowa):Valley of Trials w Durotar). Postanowiłem nie pisać dostępnych klas, ponieważ okazuje się to nudne. Krasnoludy: ( S(stolica): Ironforge, LS: Coldridge Valley w Dun Morogh). Nieumarli: (S: Undercity, LS: Deathknell w Tirisfal Glades). Tak moglibyśmy opisywać wszystkie rasy, jednak to zajeło by chyba całą wieczność. Tutaj nie ma zbytnio różnicy w umiejętnościach między tymi rasami, nie jest tak jak w Last Chaos. Chyba jedyną różnicą pomiędzy nimi jest wygląd. O umiejętnościach naszego bohatera decydują klasy, chociaż niektóre rasy wiążą sie lepiej z klasami, a więc przedstawmy przynajmniej kilka: Rycerz śmierci jest trochę inną postacią niż pozostałe. Zaczynając grę, od razu mamy 55lvl i aby móc nim grać musimy mieć wcześniej ten lub wyższy lvl inną postacią (tak samo jak w Last chaos z postacią cień). Jego charakterystyczną cechą jest połączenie umiejętności warlocka i warriora. Zadaje silne obrażenia, pozostawia na wrogach szkodliwe choroby, jest świetnym tankiem. Kolejną klasą jest druid. Posiada on moc zmiany kształtu. Istnieją trzy specjalności druida: równowaga, dzikość, odrodzenie. Trzecią z rzędu klasą jest łowca. Jego głównym atutem jest umiejętność walki z dystansu. Świetnie posługuję się łukami, kuszami oraz strzelbami. Nie podróżuje sam, ma swojego zwierzaka, który mu pomaga w walce. Warto również wspomnieć coś o magu. Jest najbardziej powszechnym 'użytkownikiem' magii. Uczy się, zagłębia umysł w księgach. Łączy ze sobą aspekty magii, jest ich 3, należą do nich: tajemnice, ogień oraz mróz.

Tutaj chyba zakończymy opis tworzenia naszej postaci oraz przejdziemy dalej. Jak to na MMORPG przystało po stworzeniu postaci oraz przeniesieniu się do świata fantastycznego należy poszukać jakiegoś przewodnika. Mam tutaj na myśli osoby( NP'cta), który da nam jakieś zadanie do wykonania. Oczywiście dostaniemy jakąś nagrodę. Jednak czasami znalazienie jakiegoś questa może okazać się najtrudniejsze. Twórcy gry postarali się, aby ciągle ktoś na siebie nie wpadał. Oznacza to że, mapa jest ogromna. Na przejście całej mapy trzeba stracić sporo czasu. Przejdźmy do rozgrywki. Dostajemy quest np. aby zabić potwory lub nie szukamy zadania tylko udajemy się od razu na polowanie. Osobiście polecam wykonywanie zadań ponieważ robimy dwie rzeczy jednocześnie. W grze mamy wiele środków transportu. Poczynając od drewnianych aut, przez konie, tygrysy, a kończąc na latających smokach. Oczywiście mamy również sprzedawców stworzonych przez system gry jak i prawdziwych handlowców. Wbijamy lvl, 'pakujemy' w swoją postać, rozkładamy punkty umiejętności. Każda postać ma jakieś skille (nie koniecznie są to czary), niektórzy np. magowie ogniste kule, rycerze mają jakieś silne uderzenie itp. Ważną rzeczą do omówienia są profesje. Mamy ich aż 14. Ja tylko wymienię poszczególne z nich, bez opisywania. Należą do nich: alchemia, kowalstwo, gotowanie, zaklinanie, inżynieria, pierwsza pomoc, rybactwo, zielarstwo, inskrypcje, jubilerstwo, kuśnierstwo, górnictwo, skórowanie oraz krawiectwo. Nie będę się na ten temat rozpisywał, ponieważ pozostała mi sprawa dodatków.

Jak wiadomo często są aktualizacje oraz dodatki. Teraz właśnie zajmiemy się tą sprawą, a mianowicie o dodatku, z którym było wiele szumu. Jednak za nim o tym wymienimy przynajmniej cztery dodatki: The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm oraz Mist of Pandaria. Postanowiłem opisać tylko dodatek Cataclysm. Po pierwsze trzeba powiedzieć o tym, że pobił on rekord w ilości sprzedaży poprzedniego dodatku. Po co w ogóle powstają dodatki? Dodatki są potrzebne, aby odświeżyć grę. W WOW'ie (W World of Warcraft) gracze narzekali na nudne questy i nużący grind. Dodatek ma na celu przyciąganie graczy zarówno nowych jak i starych, aby powrócili do gry ponownie. Nie zamierzam was zanudzać historią, ale coś należy wspomnieć. Po pokonaniu Arthasa i powrocie z mroźnego Northrend, w Azeroth wcale nie było spokojnie, bezpiecznie. Od bardzo dawna schowany pod ziemią Deathwing, wyszedł na powierzchnie. Wiele krain zostało zalane przez morze, które wezbrało. To właśnie historia tego dodatku, w dużym skrócie. Przejdźmy do tego co wniósł ten dodatek. Cataclysm oferuje, chociaż nie wielką krainę, ale pięć stricte, na których są nowe questy.

Po zainstalowaniu dodatku, w grze możemy się zaskoczyć. Zostal dodany Dangeon Finder, czyli system automatycznego szukania, kompletowania drużyny, kolegów do grupy. Działa na takiej zasadzie: wyznaczamy miejsce, do którego chcemy pójść, określić funkcję jaką będziemy wykonywać w grupie, a system gry szuka dla nas partnerów do grupy i wspólnej zabawy. Również zostały dodane dwie nowe rasy: gobliny dla hordy i wilkołakopodobni, Worgeni dla przymierza. Także jak widzimy zmienia się tryb i rodzaj gry, poprzez dodanie tych obu ras. Do tego obie z tych ras mają nowe lokalizacje startowe oraz stolice, tak samo jak pozostałe. Jednak Blizzard ( twórcy gry) już wcześniej zdali sobie sprawę, żeto będzie zbyt mało, aby zachęcić starych graczy do gry czy też do stworzenia nowej postaci. Właśnie dlatego wymienili prawie wszystkie questy na całkiem nowe zadania czekające na graczy ( starych jak i nowych). Usprawniono również komunikację poprzez Azeroth, poruszanie się po tym mieście stało się znacznie wygodniejsze dla graczy. Są również trochę mniejsze nowości, co nie znaczy, że nieciekawe, między innymi nowa profesja secondary. Nowości również w systemie kustomizacji, został bardziej zaawansowanym( rozbudowany) system inskrypcji.

Dużo lepiej prezentuje się 'quest helper', który pomaga nam w wykonywaniu questów. Pokazuje nam gdzie znajdziemy potwory, przedmioty, potrzebne do wykonania zadania. Pora na rozmowę o instancjach. Blizzard dodał nowy dungeon pod Blackrock Mountain, znajduje się w oceanie, na jego dnie. Może więc warto odrobinę podsumować zmiany, które występują teraz w grze oraz wyciągnąć plusy i miunusy, jeżeli są jakieś wady tego dodatku. Wyraźnie plusem są nowe i ciekawsze questy i jeżeli już trzeba to wyodrębnię minus. Jak chyba w każdej grze bugi, których trudno jest uniknąć. To tylko niektóre zmiany, które występują w World Of Warcraft Cataclysm. Przedstawiłem te co chciałem przedstawić, może o czymś zapomniałem. Tak jak mówię tych zmian jest mnóstwo, aby je wszystkie wymienić i opisać, potrzebny by był cały felieton. Także warto kupić ten dodatek i wrócić do gry na nowo lub po prostu, jeżeli nie grałeś, zagraj!!!


Autor: | Data: 17/08/2012 20:22

Oceń grę:




Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Logowanie
 Nazwa Użytkownika

 Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Statystyki:
statystyka
TOP50 Gier MMORPG