Wells fargo online podnikání http://lekarnuonline.com/ formulář souhlasu rodičů lékařské

Reklama:

GRY MMO 3D
GRY MMO 2D
GRY MMOFPS
GRY SPORT MMO
RACING MMO
Użytkowników Online
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 58,379
Najnowszy Użytkownik: ~Aileenbxr
Ostatnie Artykuły
Naviage
Shadowland Online
TransForce
LaYa Online
Krew Bogów


MMO dla Zielonych

1. Zwrot MMO pochodzi od pełnej nazwy "Masive Multiplayer Online" co po polsku oznacza Rozgrywkę internetową na dużą skale. Jest to jeden z wielu gatunków gier komputerowych, słynie z tego otóż, że bijemy ,,levele", czyli inaczej poziomy i czym wyższy ten poziom tym nasza postać jest warta więcej. Powróćmy do korzeni pierwszą grą MMORPG było Diablo II, które dalej utrzymuje się na listach top 15 MMORPG-ów. Gatunek MMORPG stworzony został z myślą o rywalizacji graczy z całego świata. Występują serie próbne gier przed premiera zwane "Betami Testami". Serie te dzielą się na Open Beta Test (OBT) - Dostępne są dla wszystkich za darmo Closed Beta Test (CBT) - Dostępne są tylko dla zaproszonych lub tez można się tam dostać za pomocą trudnego do zdobycia klucza. Po zakończeniu się wszystkich testów po ok. miesiącu gra jest już w pełni gotowa do "działania".

2. Większość dzisiejszych MMO potrzebuje rejestracji na oficjalnej stronie wiec nie dziwcie się ze nie możecie uruchomić gry bez wypełnienia wszystkich rubryk. Od niedawna popularne się staje dodawanie do kont dodatkowego hasła w razie włamania polega to na tym ze jeżeli ktoś włamie się na nasze konto to i tak nie będzie mógł na nim grac bez niego.

3. Gry MMO dzielą się na:

  • MMORPG 3D - Są to gry jak np.: Cabal Online , World of Warcraft
  • MMORPG 2D - Gry jak np. Maple Story
  • MMOFPS - Strzelaniny takie jak np. Wolf Team
  • MMO Via - Gry przeglądarkowe jak np. Seafight
  • MMO Racing - Wyścigowe np. NFS World

I wiele wiele innych... W przeciągu dziesięciu lat liczba grających w gry MMORPG wynosi około 100 milionów. MMORPG jest tak popularnym gatunkiem, iż stał się nawet niebezpieczny dla ludzi, a to ze względu na cechę tych gier. Bowiem gry MMO powodują, że nasze wirtualne postacie, które z biegiem czasu stają się potężniejsze są bardzo cenne. Wielu młodych graczy dzięki grom zarobiła nie małe pieniądze. Gry MMO przede wszystkim uzależniają, i to tak mocno, że niektórzy uciekają ze szkół, aby móc spędzić w wirtualnym świecie parę godzin więcej. Gry z tej branży są podzielone na 2 kategorie: płatne oraz darmowe. Płatne charakteryzują się tym otóż, żeby grać musimy comiesięcznie płacić ok.50zł lub więcej to zależy od gry. Jest jeszcze typ B2P (Byu to Play) w którym jednorazowy zakup wystarcza do gry a dobrym przykładem tego jest bardzo popularny Guild Wars.

Mówiąc o płatnych grach dosyć często posiadają one tak zwane Triale czyli kilkudniowa możliwość korzystania z gry za darmo , ma nas to zachęcić do płacenia abonamentu.

4. Gry MMORPG są głównie, jak na naszą erę przystało po angielsku. Lecz od pewnego momentu producenci zauważają, iż nasi rodacy mają jakiś wpływ na gry tego typu. Najbardziej znanymi grami MMORPG są gry: 4Story, Lineage II, Fly For Fun (FlyFF), World of Warcraft czy Second Life. Warto w ogóle zainteresować się tym gatunkiem gier, bowiem jego plusy nie jednego wprowadziły do fantastycznej krainy, w której można zapomnieć o problemach. Istnieją również gry przez przeglądarkę którymi ostatnio Facebook zdominował rynek gier MMO.

5.Oto kilka zwrotów często używanych w tej branży :

  • Btw - ang. by the way - przy okazji
  • buy - kupię
  • Cya - ang. see you - do zobaczenia
  • Gz - ang. gratz - gratuluję, nieźle
  • Help - z ang. pomocy - pomóż
  • jj - już jestem
  • LoL - ang. lots of laugh - Kupa śmiechu
  • nmzc - nie ma za co
  • Np - ang . no problem - nie ma problemu
  • Rew / Rev - rewanż
  • sell - sprzedam
  • Thx - ang. thanks - dziękuję
  • z/w - zaraz wracam
  • Żal - wyraz wyrażający pogardę

6. Kiedy gry są darmowe najczęściej korzystają z tak zwanego "Item Shop" polega on na tym ze możemy zapłacić realnymi pieniędzmi z przedmioty których nie zdobędziesz normalnie w grze. Najczęściej są to przedmioty zwiększające zdobywane doświadczenie lub zmieniające wygląd postaci. Gorzej jest kiedy te przedmioty dają przewagę w np. Walkach PvP (Player vs Player) bo to już zniechęca nas do grania przez co jest czegoś takiego coraz mniej. Bardzo rzadko zdarza się też ze można wymienić wirtualną walutę na prawdziwą czego dobrym przykładem jest gra Football Superstars w której niestety działa to tylko w jedną stronę.

7. Rodzaje gier 2D i 3D są na tyle zróżnicowane że nie byłbym w stanie ich wymienić wiec opowiem tylko o najważniejszych czyli z systemem "targetowania" i "non-target".

"Targetowanie" polega na tym iż kiedy klikniemy/zaznaczymy jakiegoś delikwenta to pojawią się informacje o nim i to tylko niego będziemy mogli w tym czasię atakować (nie licząc ataków obszarowych).

System "non-target" jest przeciwnością wyżej wymienionego systemu. Co prawda możemy kogoś zaznaczyć i się o nim czegoś dowiedzieć ale w takich grach jest zazwyczaj cos takiego jak celownik albo system "crashingu" czyli ze liczy się każdy milimetr uderzenia dobrym tego przykładem są gry TERA i Vindictus. Uwaga na omylne systemy non-target jak np. w Dragon Nest w którym niby musimy wycelować w przeciwnika ale musi on być zaznaczony.

8. Poruszmy teraz temat znajomości które można zawiązywać w tych grach i nie chodzi mi tu o to ze "koledzy w realnym świecie" tylko systemy przyjaciół i małżeństw czego dobrym przykładem jest gra Runes of Magic (RoM). Polega to na tym ze jeżeli z kimś w drużynie dobrze grało to możemy poprosić go żeby stał się naszym "przyjacielem" oznacza to ze będziemy widzieli kiedy jest Online i inne tego typu szczegóły. Z małżeństwami wygląda to tak (a przynajmniej w LoLu) ze para postaci może wsiąść ze sobą ślub i potem mieć z tego korzyści w dalszej grze.

9. "Robienie Questów" to wykonywanie zadań które dostajemy od NPC. Jest to jeden ze sposobów dzięki którym zdobywamy doświadczenie potrzebne do osiągnięcia następnego "Levela". Początkowe Questy nie są może zbyt ekscytujące ponieważ w większości polegają one na czynnościach typu "Zanieś, przynieś, pozamiataj" ale kiedy zostaniemy wprowadzeni w fabułę jakiegoś ciągu zadań przestaje być nudno. Najlepiej jest z to kiedy ten ciąg kończy się instancją lub rajdem o których za chwile. Jak widzimy bez fabuły i questów gry byłyby nudne.

10. Instancje i Rajdy to wielkie drużynowe wyprawy przez "Dungeony" zazwyczaj kończące się walką z potężnym "Boss'em". Instancje to wyprawy w ok. 5 osób. Rajdy to już zazwyczaj "gildijne ustawki" liczące ok. 20 osób. Na każdą z tych wypraw potrzeba dobrego balansu klas czyli ze w każdej drużynie musi być chociaż jeden "Healer" , "Tank" i "Damager" czyli od lewej postać lecząca, Kupa mięsa potrafiąca odwrócić uwagę przeciwnika i wytrzymać masę obrażeń i ktoś kto będzie zadawał najwięcej obrażeń. Tego typu rzeczy są głównym zajęciem graczy kiedy "nabiją wysoki level".

11. Gildie czyli wspólnoty graczy pomagających sobie na wzajem i walczących ramię w ramię w bitwach "miedzygildijnych". Zaczyna się od tego, że jeden doświadczony gracz za nie małą część swoich zarobków zakłada gildię. Za jakiś czas ludzie to zauważają i zaczynają dołączać. Właśnie w ten sposób każda gildia rośnie w silę nie ważne czy to 1-lvlowy gracz czy 100 każdy jest ważny. Czasami gildie mogą budować własne zamki i potem walczyć z inną gildią w tak zwanych oblężeniach. Bycie członkiem jednej z nich daje wiele korzyści np. pomoc w Questach i instancjach lub tez bonusy jak np. usunięcie kary za śmierć. W gildii można spotkać na prawdę wielu miłych i uprzejmych graczy. Bycie w owej "organizacji" to nie tylko korzyści ale i obowiązki takie jak zbieranie surowców i płacenie składek. Naprawdę polecam coś takiego każdemu aktywnemu graczowi.

12.System PvP (Player vs. Player) polega na możliwości pojedynkowania się z innymi graczami. Jeżeli wygramy ów walkę to dostaniemy za to nagrodę np. w postaci specjalnych punktów. Niestety balans PvP pozostawia wiele do życzenia bo np. klasa Healera się do tego nie nadaje . Historia systemu PvP jest bardzo szeroka i długa. Na początku standardowe 1vs1 zaczęło się rozwijać. Niegdyś nie można było pomyśleć o walkach4vs4. Obecny rekord PvP wynosi około 4000vs4000. Wyobrażacie sobie tego laga? System PvP to nie tylko pojedynki graczy, na nim opierają się również przeróżne systemy frakcji, pojedynków gildii oraz aren walk.

13. System "Petów" czyli zwierzątek. Zwierzątka w grze możemy kupić, złapać czy też zdobyć w nagrodzie za Questa. Jest to pewne urozmaicenie w rozgrywce które sprawia dużo frajdy. Takie pety trzeba karmić uczyć itd. Pamiętacie może Tamaghochi ? To jest coś podobnego lecz trudniejsze niż nasi cyfrowi przyjaciele z dzieciństwa. Żeby zdobyc jedzenie dla takiego stworzenia trzeba nie mało zapłacić lub nie źle natrudzić. Lecz taki pet daje wiele korzyści jak bonusy do statystyk lub pomoc w walce. Im więcej zainwestujemy w naszego pupila tym potężniejszy on się staje i daje nam wieksze bonusy. Z czasem nasz (zależy jaka to gra) nasz pet ewoluuje.

Teraz patrząc na moją kartkę zdaje się ze omówiłem chyba wszystko dziękuje z przeczytanie tego felietonu.
Jakub "Dragoin" Tomczyk

Autor: | Data: 25/08/2011 14:55

Oceń grę:




Komentarze
dabus dnia listopad 02 2011 15:12:36
clap

Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Logowanie
 Nazwa Użytkownika

 Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Statystyki:
statystyka
TOP50 Gier MMORPG