Wells fargo online podnikání http://lekarnuonline.com/ formulář souhlasu rodičů lékařské

Reklama:

GRY MMO 3D
GRY MMO 2D
GRY MMOFPS
GRY SPORT MMO
RACING MMO
Użytkowników Online
Gości Online: 9
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 58,379
Najnowszy Użytkownik: ~Aileenbxr
Ostatnie Artykuły
Naviage
Shadowland Online
TransForce
LaYa Online
Krew Bogów


Quo Vadis MMORPG ?

 

MMoRPG, jeden z najbardziej skostniałych i powtarzalnych gatunków gier. W tym artykule zamierzam opisać moje rozmyślenia związane z tym dokąd zmierza gatunek MMORPG ? Zacznijmy od tego, że w temacie tych gier pojęcie oryginalność jest bardzo rzadkie. Zazwyczaj gdy jakaś nowatorska gra ujrzy światło dziennie i zostanie ciepło przyjęta oraz odniesie sukces komercyjny, szybko zjawiają się firmy chcące żerować na powstałym fenomenie, tworzą one tandetne, czasami całkiem niegrywalne podróbki (patrz : LoL a Rise of Immortals). Najgorsze jest to, że nie są to przypadki, a swoista tradycja gatunku dlatego na początku wspomniałem o owej skostniałości i monotonności.

W morzu darmowych i płatnych MMO tylko kilkanaście jeśli nie kilka wartych uwagi i innowacyjnych produkcji, w pozostałe można po prostu przyjemnie pograć, a inne to żenujące kopie których niestety jest większość w owym gronie. Firmy liczące na szybki zarobek bardzo często wprowadzają do swojej podróbki chory Item Shop dający gigantyczną przewagę przez co niszczący jedną z zalet dopracowanych produkcji czyli balans (Frogster). Gracze często narzekają na brak innowacji w mmorpg'ach, jednak gdy wychodzi tytuł choć trochę pomysłowy jest zapominany i dyskryminowany ze względu na to, że nikt nie chce poznawać dziwnych mechanizmów rządzących owym tworem (Zu, Wurm, S2). Jednym z powodów tego jest podawanie gier w nieprzyjemnym niedokończonym stanie (Mythos) oraz nieodpowiednia koncepcja ( Dziwna stylistyka i klimat, np. Zu ).

Ostatnimi czasy po części się to zmieniło... Koreańczycy dalej tłuką gry na taśmie, ale coraz częściej zdarza się coś ciekawszego wybijającego się z tłumu identycznych produkcji. Na horyzoncie widzimy Vindictusa w Europie, który upowszechnił system non target, czy bardzo luźna strzelanina MicroVolts, nadchodzący Guild Wars 2 przypominający, że gatunek to nie tylko MMO ale też RPG czyli gra posiadająca ciekawą fabułę i przyciągające Questy, które chcemy wykonywać, a nie musimy po raz kolejny zabić 50 dzików aby dostać sztylet by iść bezpłciowo kosić kolejne zwierzęta. Ale w każdej beczce miodu zawsze znajdzie się łyżka dziegciu.

 Jak już wspomniałem natychmiast zjawiają się chciwi producenci błyskawicznie tworzący rażącą kopię i tworzy się tzw. błędne koło i w żaden sposób tego nie unikniemy. Tutaj jawi się odpowiedź na pytanie "Dokąd zmierza gatunek gier MMORPG?" . Zmierza w kierunku innowacji, wciąż wymyślane są nowe sposoby by przyciągnąć nowych graczy i wybić się ponad przeciętność. W przyszłości na brak rozrywki na pewno nie będziemy narzekać, ale smutne jest, że skrót RPG w nazwie gatunku coraz bardziej maleje i jego ramy są coraz bardziej poszerzane, czy to dobrze ? Sami odpowiedzcie sobie na to pytanie ;)

Autor: | Data: 15/08/2011 11:39

Oceń grę:




Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Logowanie
 Nazwa Użytkownika

 Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Statystyki:
statystyka
TOP50 Gier MMORPG