Wells fargo online podnikání http://lekarnuonline.com/ formulář souhlasu rodičů lékařské

Reklama:

GRY MMO 3D
GRY MMO 2D
GRY MMOFPS
GRY SPORT MMO
RACING MMO
Użytkowników Online
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 58,379
Najnowszy Użytkownik: ~Aileenbxr
Ostatnie Artykuły
Naviage
Shadowland Online
TransForce
LaYa Online
Krew Bogów


Polityka Gameforge wobec klientów

Runes of Magic

Temat powraca nie po raz pierwszy, nie po raz pierwszy też w związku z tytułem – Runes of Magic - którego wydawcą jest GF. Artykuł nie ma na celu zaszkodzić firmie, a jedynie zwrócić uwagę że coś się dzieje niedobrego. Niestety trzeba uciekać się do dyskusji poza oficjalnym forum gry, ponieważ tam nie jest to możliwe, ale o tym dalej. Sam artykuł uważam właśnie jako swego rodzaju dyskusję, może jednostronną, tak samo jak jednostronna jest dyskusja na linii klient-wydawca na forach gry.

A zaczęło się tak pięknie...

Wracam często myślami do czasów początków gry Runes of Magic. Nazwanie tytułu klonem WoW'a szybko się ulotniło, bo jak się okazało gra miała swój własny niepowtarzalny klimat, swoje nowe, ciekawe rozwiązania. To wszystko przyciągnęło masę graczy, popularność – również ze strony polskiej społeczności – doprowadziła do otworzenia oficjalnych polskich serwerów. Rozgrywkę - opartą na mikropłatnościach - okrzyknięto sukcesem.

Zadyszka?

Po półtora roku czasu, może po dwóch latach, coś zaczęło się jednak dziać. Wprowadzanie nowych stref i podnoszenie maksymalnego poziomu postaci co prawda spotkało się ze sporym entuzjazmem. Nikt wtedy nie przypuszczał, że błędy – wszak zdarzają się każdemu – staną się tutaj chlebem powszednim. Był to czas wiary – zgłosimy – naprawią, przynajmniej tak obiecywano.

Nie wszystko szło w złą stronę...

A przynajmniej oczami wydawcy, który skoncentrował się – teraz już to wiemy – na wyzysku, bo z punktu widzenia jaki obieramy dzisiaj, jest to nawet delikatne słowo. Przejdźmy do konkretów więc, bo jak się okazuje, jak się chce – to się da.

Boty, hacki, błędy

Kto tego nie zna? W każdej grze się z tym spotkamy, zwłaszcza w tytułach „darmowych”. Jest to nieunikniona ich część, coś tak trwale z tym związanego – że ciężko wykluczyć ich istnienie. Jednak przez wiele lat obcowania z różnymi tytułami – po raz pierwszy spotkałem się z tak ogromną ignorancją dotyczącą tego tematu. Ci którzy mieli nadzieję na naprawy błędów w istniejących misjach – mogli powoli zacząć ją tracić. I nie ważne było to, że misja blokowała główny wątek i nie pozwalała graczowi osiągnąć maksymalnego poziomu. Wszak mógł kupić talony misji dziennych za walutę dostępną z mikropłatności i da sobie radę! Odważny wniosek, ale jaki inny można postawić, gdy mijają już prawie 2 lata od zgłoszenia takich właśnie błędów, a support w dalszym ciągu odpowiada że „problem jest im znany i pracują nad jego rozwiązaniem”. Burza jednak miała dopiero nadejść.

Lato 2011 – event „z diabełkiem i aniołkiem”

Kolejność w cudzysłowie nie przypadkowa, bo podczas wydarzenia oblegany był zwłaszcza ten pierwszy. Wydarzenia okolicznościowe są stałym elementem rozgrywki, zmieniają się średnio co miesiąc, w miejsce starego – przychodzi nowy event. Ten jednak okazał się wyjątkowy, bo... zamiast jednej nagrody – dostaniesz 19. I chociaż był to ewidentny bug-using, szybko przyciągnął rzeszę graczy, skalą obejmując praktycznie całe serwery. Do wygrania – coś czemu ciężko się oprzeć – przedmioty za walutę dostępną z mikropłatności (diamenty). Na konsekwencje długo czekać nie trzeba było – zaraz po wypłynięciu afery – m.in. na forach – zablokowano „aniołka i diabełka” tak – aby nie można było dostawać nagród wcale, a kolejna standardowa konserwacja rozwiązała problem całkowicie. Reakcja godna podziwu? Tak i nie, było to szybko, ale identyczny błąd był znany już na wiosnę przy okazji innego wydarzenia - „wiosennych wykopków” - i mimo zgłaszania – nie znalazł rozwiązani. Dlaczego? Można tylko wysnuwać domniemane podejrzenia – wszak nagrody nie były tak atrakcyjne i nie wpływały na zmniejszenie popytu na diamenty. Ignorancja doprowadziła GF do strat w kolejnych evencie...

Zróbmy konkurs, wygraj rzadki przedmiot!

To nie jest łatwe, ale wraz z ogłoszeniem konkursu społeczność polubiła polskiego CM Zuri'ego. Oto ogłosił on konkurs w którym do wygrania były skrzydła „HD” - skrót od „wysokiej trwałości” w żargonie graczy – oznaczający przedmiot z modyfikatorem +20% do statystyk. Po upływie terminu nadeszło rozwiązanie i... jakież było rozczarowanie 100 „szczęśliwców” gdy okazało się że przedmiot nie posiada wspomnianego modyfikatora.

Nieudolne tłumaczenia.

Niewdzięczna jest praca CM, jest się jak woźny sprzątający tam gdzie dyrektor powie. Czy tak było i w przypadku konkursu? Możliwe, możliwe też że z niewiedzy w nazwie obiecywanej nagrody pojawiło się ”HD”. Coś więc trzeba graczom powiedzieć. Na początek że to na pewno jakiś błąd i otrzymają oni obiecane nagrody. Później, że źle zrozumiano opis przedmiotu i – uwaga! - „HD” nie pojawiło się tam przez przypadek, ale CM wymyśla nową definicję tego skrótu – skoro 100 jest obecnie najwyższą możliwą do zdobycia w grze trwałością dla tego przedmioty – mimo iż nie daje wspomnianego modyfikatora – to nazwiemy ją „HD”! Dygresja z mojej strony – to nic że 100 jest również najniższą możliwą trwałością dostępną dla tego przedmiotu, a w przeszłości – jak i w przyszłości – pojawiły się jednak przedmioty z trwałością większą. Podsumowanie było takie, że 100 „szczęśliwców” otrzymało nagrody właściwie bezwartościowe, identyczny przedmiot o dużo lepszym wyglądzie jest dostępny za darmo za polubienie fansite'u na FB, lub w promocjach za 1 diament – dla niewiedzących – jeśli ma się wydać nie więcej niż 3 diamenty dziennie, to na 1 diament trzeba pograć 5 minut.

Bo zrujnowałoby to gospodarkę gry...

To był ostateczny argument dla którego nie wygenerowano przedmiotów o trwałości dającej modyfikator – bo 100 sztuk przedmiotu – podzielonego na 3 serwery – zrujnowałoby gospodarkę. Owszem, jeśli ktoś zdecydowałby się na sprzedaż – mógłby liczyć na sporą górkę pieniędzy, ale czy wysuwając taki argument – wydawca naprawdę miał na uwadze gospodarkę gry? A może to że przedmiotowi bez modyfikatora – modyfikator można nadać z pomocą przedmiotu za diamenty? Użycie przedmiotu nadaje modyfikator który jednak znika wraz z niszczeniem się przedmiotu i używać go trzeba ponownie, i ponownie, i...

Bo trzeba mieć honor!

Zbliżamy się do czasów obecnych. 30 październik 2012 – gracze doczekują się aktualizacji i wprowadzenia nowego eventu – festiwal dyń. Jednak już po kilku dniach coś zasługuje na zwrócenie szczególnej uwagi – ranking punktów honoru. Coś zmieniono? Jak to jest że raptem po kilku dniach, gracze posiadają dziesiątki milionów punktu honoru, podczas gdy przez 3 lata gry, nikomu nie udało się uzbierać więcej niż kilkaset tysięcy najwięcej?! Otóż z użyciem pewnego dodatku „Remove Spell Effects” który można znaleźć na oficjalnym angielskim forum gry jako rozwiązanie do zwiększenia liczby fps w grze poprzez wyłączenie części efektów wizualnych, dochodziło do swego rodzaju błędu w naliczaniu owych punktów honoru, czego gracze często nawet nie byli świadomi. Ujmę graczom przynosi fakt że dodatek można wzbogacić tak aby stał się swego rodzaju hackiem, cóż...

Tak nam zależy na gospodarce!

Co nam po honorze? Punkty honoru można wymieniać w grze na przedmioty, ale takie zwyczajne, jak np surowce potrzebne przy produkcji. Te natomiast można sprzedać za złoto temu samemu NPC od którego się je zakupiło, co prawda za niewielki pieniądz ale... Jeśli ma się nieskończone ilości punktów honoru to efekt chyba będzie wiadomy. Szybko też „specjaliści” opracowali sprawniejsze metody żmudnej wymiany punktów honoru na złoto. Jak nie trudno się domyślić, zgłoszenie trafia do supportu już po kilku dniach. Tymczasem – dom aukcyjny pustoszeje. Wszystko, dosłownie wszystko co ma jakąś wartość znika, wykupywane jest natychmiast – bo przecież złoto „leży teraz na ulicach”. Mijają dni, tygodnie... Tak ważna dla GF jest gospodarka. Wreszcie rozwiązanie przychodzi – zamiast naprawić funkcję – wyłącza się funkcję w grze – po około miesiącu! Przypomnę - „demonka” wyłączono praktycznie od razu po wypłynięciu sprawy.

Im złoto mniej jest warte...

Tym więcej warte są diamenty? Nie zapędzam się? Wcale nie o to musiało chodzić wydawcy, ale efekt ich opieszałości jest taki, że za złoto – przez wielu graczy ciężko zdobywane przez miesiące gry, przez poświęcanie dziennie wielu godzin żeby do czegoś dojść – jest nic nie warte. Przy dopływie takich ogromnych środków – znikąd – ceny oszalały, wszystko poszło o kilkaset procent w górę. „Sprzedam coś – proszę oferty w diamentach!”. Czy trzeba coś dodawać?

 

Adwent

Długo na kolejną aferę nie trzeba było czekać. Nastał grudzień, nastał... adwent! Kto z Was nie zna kalendarzyków z czekoladkami? Gdzie każdego dnia otwieramy jedno okienko i zajadamy się tymi słodkościami aż do 24 grudnia. Podobny kalendarz mamy też od GF, a każdego dnia – klucz na jakiś przedmiot. Od mało wartych – ale miłych – upominków, po... przedmioty dostępne za diamenty.

Oceń sam.

Dany klucz można zrealizować jeden raz na jednym koncie w grze. Otrzymujemy w ten sposób kod – który już możemy zrealizować na dowolnym innym koncie. Tak funkcjonowało to od lat, nigdy nie było problemów. Jest to natomiast pierwsze rozdawanie kluczy po wprowadzeniu nowości – gdy do zalogowania się w systemie/grze – nie potrzeba potwierdzać adresu email. Konsekwencja? Skoro nie muszę potwierdzać, mogę wpisać fikcyjny i wygenerować sobie klucz! Łamie to co prawda regulamin, oraz punkt mówiący o podawaniu fałszywych danych – ale czy rozsądnym jest nie zabezpieczyć części systemu przed taką ewentualnością?

Mikołajki.

W różnych grach to czas wręczania prezentów, w Runes of Magic nie mogło być inaczej. Rozdawano tu w mikołajki bilety na wczasy – od 3 do 30 dni. Jak się okazało, każdemu kto tylko zrealizował więcej niż jeden kod w zależności od skali – co nie łamie żadnego punktu regulaminu. Nie ważne że wszystkie konta miały potwierdzone adresy email – argument – użycie na stronie internetowej RoM jakiejś zewnętrznej aplikacji, bota – taką wiadomość otrzymują zbanowani po angielsku, mimo istnienia „polskiego supportu”. Jaki punkt regulaminu łamali więc gracze którzy korzystali z poprawnie zarejestrowanych kont? CM Zuri milczy – i tylko usuwa niewygodne tematy i posty na forum bez podania żadnej konkretnej argumentacji, lub – wkleja różowe jednorożce.

Ktoś ma wątpliwości?

]Sam system realizacji kluczy zablokowano już 3-ciego grudnia. Czyli w pierwszy dzień w którym pojawił się przedmiot za diamenty. Błyskawiczna reakcja. Naprawa? Tak jest! Już 4-tego grudnia system działa ponownie i wprowadzono modyfikację. Uwaga! Nadal można realizować klucze na kontach z niepotwierdzonym adresem email. Ale wprowadzono limit kluczy – czym szybciej „oszuści” go osiągną, tym szybciej koniec zabawy. Wróć tu później z pracy i zrealizuj klucz na prezent – zapomnij.

System kar.

Przebiegnijmy szybko po opisanych wyżej wydarzeniach pod kontem karalności. Wykorzystanie błędu z „diabełkiem” (odbija się na portfelu GF) - 7 dni urlopu z groźbą że recydywa będzie grozić banem permanentnym. Na 7 dni serwery wymarły. Błąd z punktami honoru – 7 dni przerwy – tylko w przypadku tych którym punkty honoru zostały. Zdążyłeś wydać? Ciesz się wolnością i zarobkiem. Najczęściej więc banowano tych którzy mimo dyskusyjnego sposobu otrzymania punktów honoru – nie wydawali ich aby jednak mieć „honor” - czyli żeby zachować uczciwość. Adwent? Od 3 do 30 dni urlopu w zależności od ilości wykorzystanych kodów. Nie ważne że nie złamałeś żadnego punktu regulaminu, nie ważne że zawinili projektanci systemu.

Pisz do supportu.

Na forum wiele się nie dowiesz, a spróbujesz, albo zasugerujesz coś – jeszcze za to oberwiesz. CM Zuri – niczym mędrzec wielki – wie wszystko, chociaż nie ma się to nijak z logiką, to on i tak ma rację i trzeba mu wierzyć – bo nie raz tylko wiara pozostaje gdy czytamy „wiem ale nie powiem”. W kwestiach kar odsyła natomiast do supportu, a tam? Nie wiem kto pracuje. Średnio 7/10 ich odpowiedzi na moje pytania nie miały związku z tematem, lub przypominały automat. Zgłaszam błąd – odpowiadają że zajmą się „tym” graczem, itp. Coś Ci zginęło? Nie martw się, przedmiot wróci – z bonusem, jak się dowiedziałem z pewnych źródeł, podeślą Ci jeszcze kilkadziesiąt paczek złota – to się nazywa kompetencja.

Podsumowując.

Działania firmy są chyba jednoznacznie ukierunkowane. Udowadniano to wiele razy, a opisałem tylko część tych przypadków – te najgłośniejsze. Błędy w misjach wiszą w działach zgłoszeń po dzień dzisiejszy, nic się w tym temacie nie zmienia, nie widać tych „szybkich” reakcji. Z miesiąca na miesiąc ubywa graczy. Oprócz błędów, lewe złoto oraz sam system gry sprawiają że coraz trudniej się obyć bez diamentów – a gra traci namiastki „darmowej”, ba – powiedziałbym że staje się jedną z najdroższych na rynku. To oczywiście zniechęca. Z dnia na dzień tego nie widać, ale jak ktoś ma pogląd sięgający roku, dwóch, trzech lat – to widzi w jakim kierunku to zmierza. Dlatego też kary są dość „łagodne” (jeśli można tak mówić w przypadku niesprawiedliwych banów), chyba ze strachu przed utratą jeszcze większej ilości klientów. Ale czy to pomaga? Zdecydowanie nie. Ludzi trzyma w tej grze niewiele, pamięć o tym co było kiedyś, oraz inni ludzie – z którymi od dawna się wspólnie bawią. Pozostali – pozostawili ten tytuł dla innego – gdzie z szacunkiem podchodzi się do klienta. Bo GF zapomniało, że klient płaci, ale też wymaga, a jak wymagania nie są spełniane – to płacić nie musi. I nie raz ktoś powie – zacznij sam biznes i do niego dokładaj – zgoda – szkoda tylko że wiele problemów nie rodzi się z braku środków – a z głupoty. Przyszłość. Prawdopodobnie wiele się nie zmieni, zgodnie z zapowiedziami wydawcy planowane jest opublikowanie kolejnych wydatków. Możemy się więc spodziewać dalej nieudolnego ciągnięcia tego wózka. Zdecydowałem się jednak na napisanie tego artykułu bo mi zależy, bo sama gra jest świetna, bo można się w niej dobrze bawić. Problemem są tylko ludzie, którzy jeśli nie da się wymienić na bardziej kompetentnych – to może spróbować im otworzyć oczy? Na to właśnie liczę, że ktoś się tam ogarnie i zrozumie, że bez nas graczy, to zaczną pakować walizki, część sztabu pójdzie do innego projektu, część straci pracę. Bo w tym kierunku to zmierza.

A.






Komentarze
sateda dnia grudzień 12 2012 11:05:35
I dlatego grałam w to tylko miesiąc.
Zomal dnia grudzień 12 2012 11:12:46
Ja niestety dłużej grałem... Po 20lv praktycznie trzeba było mieć Mounta, bo bieganie zajmowało dużo czasu... Pamiętam wydałem na niego z ~20 zł (tylko tyle bo był w promocji), potem wprowadzili deskę, dzieki której można było zapiepszać po wodzie WTF sobie myślę....
Co do PvP to też porażka totalna... magowie mający więcej hp niż klasy tankujące oO A to wszystko dzięki przedmiotów na które trzeba wydać czasem i 1000 zł jak nie więcej
Quidos dnia grudzień 12 2012 14:34:38
Ja grałem dosyć długo i żeby było śmiesznie za to że sprzedałem rękawice za 33kk zbanowali mnie bo niby kupiłem kase na allegro, prosiłem by mi to udowodnili to totalnie mnie olali żal ( nie używam tego słowa) mi tej gry
saganos dnia grudzień 15 2012 09:23:40
Witam. z góry przepraszam za spam ale mam prosbe do wszystkich graczy aby wypełnili moją ankietę dotyczącą MMORPG'ów, badanie potrzebuje aby zaliczyć przedmiot na studiach (badania marketingowe) . Z góry dziękuję za wszystkie wypełnione kwestionariusze.

http://moje-ankiety.pl/respond-35006.htm

Jeśli chcielibyście mi pomóc zgromadzić jak największą liczbę zwrotów to możecie przekazywać tę wiadomość dalej happy
saganos dnia grudzień 15 2012 09:36:36
Ponownie podaje link, gdyż nie do końca się wkleił happy
http://moje-ankiety.pl/respond-35006.html
plugart dnia grudzień 15 2012 11:11:48
Firma che wyciągnąć jak najwięcej kasy , może to nieuczciwe, być może to niemoralne, ale nie ma takiego prawa, które by mogło skazać zarząd firmy za takie działania..
Może to co napiszę wyda się banalne, ale jak się komuś coś nie podoba to nie gra, to raczej proste..
Jak zaczynałem grać w ROM od razu wiedziałem że będą kombinowac , skoro kombinowali z innymi swoimi grami to dlaczego inny los mial by spotkać graczy RoM?
Omijam wszystko od dłuższego czasu co wydaje GF i mam ich gdzieś.

Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.

Logowanie
 Nazwa Użytkownika

 Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?

Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.


^ichigo997
Łubububu biggrin
DATA: 25/04/2019 14:12

~DziekiEvans
Postępy w odbudowie strony jak widać są znaczne, masakra xD (OGHR3N/Immo)
DATA: 13/05/2018 10:32

~gabrych00
Kiedyś to było
DATA: 23/10/2017 04:08

^ichigo997
Piękne stare czasy biggrin
DATA: 22/10/2017 02:07

^Sylian
Macham do was, kopę lat!
DATA: 27/07/2017 17:29

#Zomal
Rejestracja na stronie została wyłączona. Portal zostanie zmigrowany na nową platformę pray
DATA: 19/07/2017 20:18

~Snik3
Łojeja ale mnie tu dawno nie było ^^
DATA: 04/06/2017 18:20

~Dragoin
O ******. Tyle wspomnień
DATA: 09/05/2017 22:33

~Tarori
Ale mnie tu dawno nie było haha biggrin
DATA: 10/01/2017 14:33

~Delic
Serwus happy
DATA: 15/11/2016 17:01

~zevisto
Mnie ktoś pamięta ? biggrin
DATA: 05/10/2016 20:35

~Zielodziarz
zbyt duzo to sie raczej tu nie dzieje hehe
DATA: 24/08/2016 18:29

^ichigo997
Oho immo ciebie to ja jeszcze nawet na skype mam biggrin
DATA: 02/06/2016 23:30

~DziekiEvans
No niestety ale Evans dobił ten portal całkowicie. Tak to ja OGHR3N/Immortalos xD
DATA: 02/06/2016 12:26

^ichigo997
Kosmicznie odległe czasy... Ale wspomnienia jak najbardziej pozytywne biggrin
DATA: 28/05/2016 23:09




Statystyki:
statystyka
TOP50 Gier MMORPG

Wymiana Buttonów:
grynaprzegladarke.net - gry przeglądarkowe
Rockstar Minecraft
Portal o serii gier Call of Duty

Kanał na FB: